Poremećaj fluentnosti govora s početkom u djetinjstvu (mucanje)

Mucanje djece predškolske dobi

Govorno ponašanje  djeteta koje muca samo  je dio njegove komunikacijske, jezične, kognitivne i emocionalne stvarnosti. Ta stvarnost niče od najranije dobi.

Učinkovitost terapije: Logoped koji razumije sve aspekte komunikacijske, jezične, kognitivne i emocionalne stvarnosti djeteta učinkovit je u terapiji dječjeg mucanja. Svako pojednostavljivanje  terapijskih postupaka i svođenje na motoričke vježbe ili vježbe disanja vodi u promašena, ponekad, i štetna rješenja. S druge strane, svu složenost svoga uvida i znanja logoped mora moći prenijeti roditelju na jednostavan i individualizirani način.

Individualizirani pristup svakom djetetu koje muca, posebice u ranim  etapama terapije, nužan je preduvjet njene učinkovitosti. U odabiru terapijskih postupaka nit vodilja je koristiti terapije koje imaju provedene sve stupnjeve kliničkih istraživanja poput Westmead, Lidcombe ili neizravne multifaktorske terapije interakcija roditelj dijete ili PCI terapije.

Suradnja s roditeljima: Roditelj je upućen u svaki detalj terapijskih postupaka i u svakoj mu je etapi terapije objašnjen njezin cilj. Ako roditelj nije prisutan, logoped mu tjedno  mailom šalje snimke svoga rada i podrobna objašnjenja svojih postupaka uz savjet kako raditi s djetetom kod kuće.

U Logokoru se terapijom mucanja djece i odraslih bavi iskusna logopedinja, dr.sc. Ines Galić- Jušić,  autorica knjiga  Što učiniti s mucanjem? (Ostvarenje, 2001) i  Mucanje (Naklada Slap, 2021).